Martin-en-Eveline-To-Australie

Wandelen naar Mooloolaba

Zondag 7 oktober.

Wandelen naar Mooloolaba,

Weer een prachtige dag vandaag, dus Eveline en ik hadden al gauw het plan gesmeed om een flinke wandeling te gaan maken. Na de nodige caches geladen te hebben op de gps en de broodjes met pindakaas, 2 flessen drinken mee gingen wij op pad. Wij raken uiteraard al een beetje bekend hier op Kawana Island. Diverse mensen die wij tegen komen begroeten ons als een stel oude buren. Good morning is het om de 300 meter! Wij moeten echter zo'n 2,8 kilometer lopen voor wij de eerste cache in beeld hebben. Daar aangekomen,ja hoor geen cache wel een zwerver die niet thuis was! Na lang zoeken en kort overleg maar besloten om de volgende cache te gaan opsporen! De gps vertelde ons al wat wij vermoeden,weer 2,4 km lopen op naar de jeu de boules baan van Mooloolaba. Daar aangekomen bleek daar een echtpaar op de cache te zitten. Dus die konden wij ook niet loggen. Kortom op naar de volgende, wij hadden er immers voldoende geladen voor wij vertrokken. Resultaat was 1,9 km naar cache 3. Maar dat hebben wij gecombineerd met een winkel sessie in Mooloolaba. Leuke jurkjes voor Eveline, je weet wel van die met een hoop doorkijk. Ik zei nog tegen haar,als je die aantrekt kan het nog wel eens lang duren voor wij in Noosaville komen morgen. Maar als klap op de vuurpijl een heel leuk cadeautje voor onze Goudklomp! (kleindochter Sara).Waar ligt die cache nu Mart? Shit batterijen leeg van de gps. Geen nood Tante Lien heeft ze standaard in haar handtas. Nieuwe stroom staafjes in de gps en wij weer verder. Cache 3 bevond zich aan de rand van het strand in Mooloolaba. Maar werd bewaakt door zo'n engerd en zijn maat! Doe er wel even een foto bij van die gasten.(lizard's) Weg gelokt met een broodje pindakaas en toen gauw de cache gepakt. Cache 4 bevond zich op 300 meter afstand dus dat was een makkie. Alleen waren er 12000 Aussies op het strand. Dus wij cache 4 gelokaliseerd ons in zwem kledij gehuld en er op gaan zitten. Een duitse kuil gegraven en de cache er in laten zakken om ongezien te loggen. Onze kuil hebben wij cadeau gedaan aan zielige Aussie kinderen! Cache 5 bevond zich op 2;2 km richting point Cartwright. Onderweg kwam ik een patatboer tegen. Gezien mijn verlangen daar naar, en de wetenschap dat mijn broodjes pindakaas op waren gegaan aan de lizard's. Kreeg ik Eveline zo ver dat zij zich opstelde in de enorme rij clientèle. Resultaat een kassabon met nummer 30 er op en afwachten maar. Na 5 minuten een kabaal en ja hoor nummer 30 schalde uit iemands keelgat. Heremetijd Eveline? Heb je voor het hele gezin besteld. (Foto doe ik er bij hoor)
Na het nuttigen van lang niet alle friet, wij de rest weer ingepakt om de roggen te voeren bij Evert en Jasmin in de rivier.(gekheid hoor)
Zo en dan nu op naar cache 5 leuke tippel aan de bovenkant van het strand binnen 4 minuten gelokaliseerd en gelogd. Op naar nummer 6 die zich op 900 meter bevond. Gezocht en gezocht en niet gevonden. Waarschijnlijk door hoog water weggespoeld. Wel nu als wij op deze locatie naar de overkant zwemmen dan zijn wij redelijk snel weer thuis in Kawana Island. Aangezien er een stinger alarm was, konden wij dus niet zwemmen. Dus maar de wijste weg gekozen en gaan wandelen! Min of meer de heen weg route dus weer terug.
Aangekomen in Kawana Island bij Evert en Jasmin's hun huis bleek de km stand op 17,2 te staan en dat met 35 graden patat - 4 liter vocht - ijsje en een voldaan gevoel.
Eveline is nog weer op Jasmin's fiets naar de Woolworth's om boodschappen te doen. Als dat maar goed gaat achteruittraprem en links rijden! Maar zij heeft wel braaf haar helmpje op.(zie foto)
Nu gaan wij ons opmaken voor de reis van morgen naar Noosavile

Fietsen en wandelen.

Vanmorgen al vroeg weer op, ondanks het late , nou ja wat is laat, tijdstip van naar bed gaan. Het was dan ook al vroeg erg warm, en dan slaap je niet meer.

Na het ontbijt op de tandem, voor een rit naar de FarmersMarket, met onderweg uiteraard een paar caches. Het was een hele mooie rit, langs Lake Kawana, waar net een zwemwedstrijd aan de gang was.

De markt was erg leuk, koffie gekocht, bij naar later bleek, een Nederlander die hier al 12 jaar woont en werkt. Eindelijk weer eens lekker brood kunnen kopen, want dat is hier toch wel erg licht van kleur en zacht. We hebben nu weer wat te kauwen.

Terug langs de andere kant van het meer, waarbij we ook nog een stuk langs de snelweg moesten fietsen. Dat is hier heel gewoon, maar ik vind het doodeng.

‘s Middags een wandeling langs het strand gemaakt, wel goed smeren, want het waait en dan heb je niet in de gaten dat je verbrand. En uiteraard hoedjes op, wat lastig is bij zoveel wind, als er geen touwtje aan je hoed zit! Misschien een beetje secondelijm?

Vanavond met de hele club tomatensoep en pannenkoeken gegeten. De pannenkoeken deels op de BBQ gebakken, want we hebben maar 1 koekenpan, en met 6 man duurt dat wat lang.

Morgen wordt het nog warmer, dus we gaan het maar rustig aan doen. En alvast een koffertje inpakken voor de trip naar Noosa maandag.

op de tandem!

Vrijdag 5 oktober

Zoals jullie op de foto kunnen zien, houdt het tandem fietsen hier wel wat anders in dan in Nederland. Om te beginnen een ATB tandem, met een hele andere zit dan wij gewend zijn. En dan allebei nog een helm op je hoofd, charmant is anders. Gelukkig moet iedereen dat, dus we vallen niet op.

We hebben een mooie tocht gemaakt, wel niet heel lang, maar heuvel op, heuvel af, dat is zwaar bij 30 graden. Aantal caches gevonden, helaas ook 2 niet, maar de legger heeft wat tips gegeven, dus we proberen het morgen nog een keer.

Verder zijn inmiddels weer wat troepen hier gearriveerd, om even bij te komen voor ze naar huis vliegen. Het menu van gehaktballen en sla deed de ene helft watertanden, die hebben meegegeten, de andere helft is sushi gaan eten.

Even een korte onderbreking, er bleek een pak houdbare melk te zijn “ontploft” in de voorrad kast. Je begrijpt, bij deze temp. gaat dat erg lekker ruiken…..

Iedereen heeft inmiddels een slaapplekje weten te bemachtigen, dus we gaan zo allemaal slapen. Het is helemaal laat geworden, 22.15, dat gebeurd niet vaak, we zijn rond half tien meestal helemaal af.

Morgen naar de boerenmarkt, en daarna luieren denk ik, het wordt zeker 30 graden.

Wandelen!

Nou, vandaag een prachtige dag. Maar lekker rustig aan doen hoor! Jaja, dan weet je het wel.

Eerst rustig ontbijten, dan naar de fruitshed voor groente en fruit, en naar de meatbarn voor vlees. Dat was de eerste wandeling. Het fruit is hier niet zo duur, dus lekker ingeslagen, meloen, ananas, sinaasappels, bananen, aardbeien en bloemkool voor het avondeten.

Mager gehakt bij de slager, het lijkt op tartaar.

Weer thuis koffie en lunch, fruitsalade gemaakt, en dan op pad om caches te zoeken.

De wandeling blijkt uiteindelijk 13 km te zijn, we hebben het end dan ook wel in de bek bij thuiskomst. En dat met die warmte, we zijn eigenlijk gek natuurlijk. Maar we hebben weer erg genoten van de natuur, en van de manier van bouwen hier. (We hadden een cache in een wijk in aanbouw, erg leerzaam)

Vanavond Hollandse pot, ook wel weer eens lekker.

We hebben voor volgende week nog voor 4 nachtjes een hotel geboekt in Noosaville, we wagen ons maar niet meer aan de jeugdherberg. Het is eigenlijk meer een appartement, er zit ook een keukentje in. Gaan we daar nog wat rondkijken. Je kunt er van alles doen, walvissen aaien, een rondvaart op de rivier maken, enfin, dat horen jullie vanzelf wel.

Morgen gaan we per tandem de boel verkennen, helmpjes op en blijven denken: LINKS HOUDEN LIEN!

Gelukkig fietsen de meeste mensen hier gewoon op de stoep, dat doen wij ook maar. En terug langs het strand, dat is een rustige route. Vooral een roundabout, rotonde, is doodeng.

Oplossing: afstappen en lopen. En ook hier hebben we veel bekijks met een tandem!

We gaan zo naar ons mandje, ben benieuwd of we morgen erg stijf zijn!

Greyhound to Mooloolaba

Woensdag 3 oktober

Wat een nacht! Gillende kinderen over de gang, schreeuwende mensen en slaande deuren. Nou ja, Mart slaapt door alles heen, en ik dommel een beetje.
Vanmorgen dus vroeg wakker. Ontbeten met de 2 overgebleven kadetjes en de jam opgemaakt. Daarna inpakken en bed afhalen, je moet zelf het gebruikte linnengoed naar beneden brengen, en gelijk ons bestek en steengoed inleveren.
Gepakt en gezakt staan we om 9 uur buiten. Wat nu, tot 12 uur te doen? Eerst naar de Coles voor een iets uitgebreider ontbijtje. Minicroissants en een fles chocolademelk, en voor het gezonde ieder een banaan. Voor in de bus een fles water en wat mueslirepen.
Het werd steeds mooier weer, en we kwamen erachter, dat onze petten waarschijnlijk nog bij Evert in de auto liggen. Omdat we geen zin hadden om de stad in te gaan, zijn we naar Roma Parklands gegaan, een schitterend park, met de meest prachtige bloemen en planten.
Wat bij ons op de vensterbank staat, staat hier gewoon in het wild in het park.
Nog maar even een cache mee gepakt, en toen rustig aan naar de bus. Het boarden ging prima, en we waren als eerste in de bus, dus een zitplaats die ik qua ruimte wel graag in het vliegtuig had willen hebben.
Daar de chauffeur niet wist waar de halte precies was, hadden we een rondje extra van de zaak. We hadden beter stop kunnen roepen, want het was vlak bij huis. Uiteindelijk moesten we bij het winkelcentrum uitstappen, zodat we gelijk even konden inslaan. Toen een stadsbus voor het laatste stukje, want het was ons inmiddels te warm, en we hadden te veel zware spullen, en de laatste 100 meter lopen. Hehe we zijn weer in Mooloolaba!
Vanavond lekker pannenkoeken gemaakt, en zometeen in een heerlijk bed slapen. We verheugen ons er nu al op!

Dagje Brisbane & Omgeving

Dinsdag 2 oktober

Vanmorgen scheen de zon, dus we hebben op het dakterras zitten ontbijten. Broodjes met marmelade, en een halve meloen. De rest in de rugzak voor onderweg. Op weg naar het station nog even langs de Coles, de aussie supercoop, voor wat leeftocht, en toen in de trein. Dat gaat hier ook met een chipkaart, dus dat was niet zo moeilijk. De trein is eigenlijk meer een soort metro. We zijn uitgestapt in Ascot, bij de renbaan. Wat een ontzettend leuke plek, dat is nou weer dankzij het geocachen dat je op dit soort plaatsen beland. Caches gevonden, en toen op naar de Citycat. Op het water was het toch wat fris, maar we konden redelijk uit de wind zitten, dat scheelde. Na het rondje op de rivier, weer een cache gezocht, en gevonden, en toen weer met de metrotrein naar ons punt van vertrek. Vandaar de rivier over gestoken via een heel bijzondere brug, foto volgt, en een wandeling langs de Southbank gemaakt. Ook nog een cache gevonden, en toen met de cityhopper terug naar het hostel. We hadden alleen de verkeerde hopper te pakken, wat niet zo heel erg is, ze varen rondjes, maar daardoor duurde de overtocht wel veel langer. We hebben wandaag dan ook heel wat uurtjes op het water gezeten, en hebben zelfs onze gezichten verbrand, want we hadden onze petten niet op, bij vertrek was het niet zo zonnig. Je kunt nu goed zien dat we op het water zijn geweest, trekt wel weer weg voor we in Nederland zijn.

Vanavond wilden we een kant en klaar gebraden kippetje eten, werd precies de laatste voor onze neus verkocht! Toen werden het kadetjes met hotdogs, want echt koken zie ik niet zitten in de overvolle keuken. We hebben gezellig gegeten met 2 Nieuw Zeelandse dames van zekere leeftijd, we zijn niet meer de oudsten!

Alle caches gelogd, er stond nog tijd op de internetkaart, en Mart zet strakjes het log erop met zijn kaart, we maken tenslotte alles op voor we weggaan, daar zijn we Nederlanders voor.

Morgen dus met de Greyhound, weer een avontuur erbij!

In Brisbane

Maandag 1 oktober

Gisteravond in Brisbane aangekomen. Het jeugdherberg gebeuren valt nogal tegen, maar ja, het is maar voor een paar dagen, en we gaan lekker de stad in. Helaas regende het vanmorgen, en bleken de winkels later open te gaan i.v.m. de jarige Elisabeth. Dus even wachten op de koffie, wat voor Martin natuurlijk een hele opgave is, als je ook al geen peuk meer opsteekt.

Dat gaat trouwens heel erg goed!

Verder hebben we hier geen internet, alleen beneden in de lounge, zoals het met een groot woord heet. En daar kan ik geen verhalen gaan zitten maken, dus ik maak alles nu op de laptop, en dan krijgen jullie woensdagavond alles in een keer.

We hebben ons vandaag prima vermaakt, de regen was niet heel ernstig, al was het was fris. We hebben lekker geshopt, en 2 caches gedaan, en vanavond in de grote keuken erwtensoep uit blik klaargemaakt. We zijn verreweg de oudsten hier, maar wat maakt het uit. We hebben weer een ervaring erbij. We moesten nog serviesgoed huren, we dachten dat alles hier was, maar je moet borg betalen voor de borden en het bestek. Dus niets breken!

Maar wat een stad, Amsterdam is er niets bij!

Morgen gaan we met de trein een rondje maken, en met de citycat, een veerboot (catamaranmodel, vandaar de naam) een stuk over de rivier varen. En kijken bij het Wheel van Brisbane, een enorm reuzenrad. (niet erin natuurlijk brrrrrrrrrrrrrrr)

En woensdag met de Greyhoundbus terug naar Mooloolaba.

Tot morgen dus!

Toch gelukt om op internet te komen, hebben jullie alvast wat te lezen!

Naar Brisbane!

Zondag 30 september

Vandaag eerst aan de was, en Maarten alles inpakken, want die gaat vandaag weer naar huis. Hij kan Linda niet missen, en heeft er voor gekozen om eerder terug te gaan.

Wij rijden mee naar Brisbane, om daar een paar dagen de stad te verkennen. Met moeite nog een jeugdherberg kunnen vinden. Het is morgen Koninginnedag in Het Verenigd Koninkrijk, dus iedereen is vrij.

Hopelijk kunnen we internetten daar.

Vanmiddag zijn we nog naar de dokter geweest. Martin heeft een buitenoor ontsteking, hij had er op Fraser al last van, maar het wordt steeds erger. Hij heeft nu pillen en druppeltjes, dus het gaat hopelijk snel opknappen.