Martin-en-Eveline-To-Australie

Dagje Brisbane & Omgeving

Dinsdag 2 oktober

Vanmorgen scheen de zon, dus we hebben op het dakterras zitten ontbijten. Broodjes met marmelade, en een halve meloen. De rest in de rugzak voor onderweg. Op weg naar het station nog even langs de Coles, de aussie supercoop, voor wat leeftocht, en toen in de trein. Dat gaat hier ook met een chipkaart, dus dat was niet zo moeilijk. De trein is eigenlijk meer een soort metro. We zijn uitgestapt in Ascot, bij de renbaan. Wat een ontzettend leuke plek, dat is nou weer dankzij het geocachen dat je op dit soort plaatsen beland. Caches gevonden, en toen op naar de Citycat. Op het water was het toch wat fris, maar we konden redelijk uit de wind zitten, dat scheelde. Na het rondje op de rivier, weer een cache gezocht, en gevonden, en toen weer met de metrotrein naar ons punt van vertrek. Vandaar de rivier over gestoken via een heel bijzondere brug, foto volgt, en een wandeling langs de Southbank gemaakt. Ook nog een cache gevonden, en toen met de cityhopper terug naar het hostel. We hadden alleen de verkeerde hopper te pakken, wat niet zo heel erg is, ze varen rondjes, maar daardoor duurde de overtocht wel veel langer. We hebben wandaag dan ook heel wat uurtjes op het water gezeten, en hebben zelfs onze gezichten verbrand, want we hadden onze petten niet op, bij vertrek was het niet zo zonnig. Je kunt nu goed zien dat we op het water zijn geweest, trekt wel weer weg voor we in Nederland zijn.

Vanavond wilden we een kant en klaar gebraden kippetje eten, werd precies de laatste voor onze neus verkocht! Toen werden het kadetjes met hotdogs, want echt koken zie ik niet zitten in de overvolle keuken. We hebben gezellig gegeten met 2 Nieuw Zeelandse dames van zekere leeftijd, we zijn niet meer de oudsten!

Alle caches gelogd, er stond nog tijd op de internetkaart, en Mart zet strakjes het log erop met zijn kaart, we maken tenslotte alles op voor we weggaan, daar zijn we Nederlanders voor.

Morgen dus met de Greyhound, weer een avontuur erbij!

sandra

Leuk om jullie verhalen te lezen!
Mw de k vroeg vd week nog aan mij is evelien nog in australie ! Dat is toch verrassend he' ! Ze zijn wel met jullie bezig hoor..... Waarschijnlijk jullie niet met hier met al die mooie belevennissen haha houden zo !! Straks kun je weer het hele jaar van ons genieten haha wens jullie nog een fijne reis xxx sandra