Martin-en-Eveline-To-Australie

In Brisbane

Maandag 1 oktober

Gisteravond in Brisbane aangekomen. Het jeugdherberg gebeuren valt nogal tegen, maar ja, het is maar voor een paar dagen, en we gaan lekker de stad in. Helaas regende het vanmorgen, en bleken de winkels later open te gaan i.v.m. de jarige Elisabeth. Dus even wachten op de koffie, wat voor Martin natuurlijk een hele opgave is, als je ook al geen peuk meer opsteekt.

Dat gaat trouwens heel erg goed!

Verder hebben we hier geen internet, alleen beneden in de lounge, zoals het met een groot woord heet. En daar kan ik geen verhalen gaan zitten maken, dus ik maak alles nu op de laptop, en dan krijgen jullie woensdagavond alles in een keer.

We hebben ons vandaag prima vermaakt, de regen was niet heel ernstig, al was het was fris. We hebben lekker geshopt, en 2 caches gedaan, en vanavond in de grote keuken erwtensoep uit blik klaargemaakt. We zijn verreweg de oudsten hier, maar wat maakt het uit. We hebben weer een ervaring erbij. We moesten nog serviesgoed huren, we dachten dat alles hier was, maar je moet borg betalen voor de borden en het bestek. Dus niets breken!

Maar wat een stad, Amsterdam is er niets bij!

Morgen gaan we met de trein een rondje maken, en met de citycat, een veerboot (catamaranmodel, vandaar de naam) een stuk over de rivier varen. En kijken bij het Wheel van Brisbane, een enorm reuzenrad. (niet erin natuurlijk brrrrrrrrrrrrrrr)

En woensdag met de Greyhoundbus terug naar Mooloolaba.

Tot morgen dus!

Toch gelukt om op internet te komen, hebben jullie alvast wat te lezen!

Cor en Marja

Heerlijk he die jeugdherbergen het is even wennen.
Maar het is alleen om te slapen moet je maar denken.
In een Hotel heb je ook je ogen dicht en zie je niks van de mooi gordijnen.