Martin-en-Eveline-To-Australie

Eumundi speciale markt (zwarte markt). En met de jongens op pad door het achterland

Vanmorgen al weer vroeg uit de veren om ons reis vaardig te maken voor de bus trip van Noosa Ville naar Eumundi. Daar het een speciaal ingezette bus betreft willen wij die natuurlijk niet missen. Dus op tijd naar de halte om vooral de bus niet te missen! Na een paar voorbij gaande bussen langs onze halte hadden wij al een beetje de angst of het allemaal wel goed ging komen. Onze bus moest immers om 08:02 vertrekken. En natuurlijk dachten wij dat wij de enige waren die naar de markt wilden. Foutje bedankt was hier zeker op zijn plaats. 8 minuten te laat en mutje vol met mensen konden wij er nog net bij. Bij de volgende halte zette de chauffeur gewoon de walking Floor aan en toen konden er nog veel meer mensen in.(gein natuurlijk).

Na een prachtige rit, althans voor ons kwamen wij aan in Eumundi. Een heel leuk stadje helemaal in de outback aussie stijl. Nog van die rekken op straat om je paard aan vast te maken. Mooie oude Queensland huizen. En een gigantische heuse zwarte markt! Echt ons ding ! En dat weten jullie als trouwe lezers wel! Na nog even door Eumundi gewandeld te hebben en e.e.a aan foto’s te hebben gemaakt heeft Eveline even contact gelegd met Evert die zich nog met Floris in Kawana bevond. Na een goed half uur kwamen Evert en Floris ons op pikken in Eumundi om een autorit door het achterland te maken. Evert wilde graag wat bezienswaardigheden van wat nu ook zijn land is aan ons laten zien We zijn naar watervallen geweest, naar een stuwmeer, speciaal voor drinkwater, en dus niet om energie op te wekken!

In een oud stadje geluncht, huiveringwekkende hoogtes beklommen, waarbij de gehuurde Suzuki Swift het zwaar had, prachtige uitzichten, een wandeling(etje) door een stuk regenwoud, langs de weg avocado’s gekocht en als klap op de vuurpijl nog speciaal voor Mart naar de Big Pineapple.

Die bleek helaas net gesloten! Wat een verdriet. Nou ja, we hebben de grote ananas door het hek bewondert, en hij krijgt z’n met ijs gevulde ananas evengoed wel.

Het was ontzettend leuk om een heel ander Australië te zien dan dat wat we aan de oceaan hebben leren kennen. Je moet daar echt een auto voor hebben, met de bus is het langs de kust goed te doen, maar in het binnenland is dat allemaal minder. Zo staan wij er ook versteld van, dat de spoorlijn die naar Cairns gaat, een enkel spoor is. Maar ja, in Eumundi keken we even op het station, en daar gaat 2 keer per dag een trein naar Brisbane, dus erg druk is het niet op de lijn.

Evert en Floris hebben ons weer bij het hotel in Noosaville afgezet. Evert vroeg of wij wilden zeggen hoe hij moest rijden. Ja dag, na 2 rotondes weet je echt niet meer van links of rechts! Noosa is de stad met de meeste rotondes, zo niet ter wereld, dan zeker in Australië. Zelfs Evert gaf aan, dat hij in Noosa een beetje zeeziek wordt! Op de vraag of zij nog even in onze spa wilden vertoeven gaven zij aan liever naar het vliegveld te gaan om nog even een stukje te vliegen. Evert is natuurlijk ook bijna kapitein in de lucht. Of heet dat niet zo?

marja

jaja die markten ook je kwijlt ervan. het is maar goed dat er nog een spoor loopt stel je voor dat je dat moet lopen of met de bus. maar goed jullie hebben dit weer gehad. en mooie bezienswaardigheden kunnen ze niet meer van je afnemen.

Donja

Hoi Evelien en Martin,
Leuk om jullie verhalen steeds weer te lezen. Als de jackpot ooit bij mij valt zal ik ook zeker Australië bezoeken (of gewoon eens flink sparen) ;-) Jullie hebben mij met de verhalen wel nieuwsgierig gemaakt naar dat land.

Marian

Wat heerlijk om jullie verhalen te lezen, is steeds weer genieten, groetjes,