Martin-en-Eveline-To-Australie

Rivier hoppen in Noosa

Rivier hoppen

Vanmorgen al vroeg op pad, om lekker brood te halen bij de bakker die we gisteren ontdekt hebben. Daarna de spullen naar “huis” gebracht, en op naar de rivier. Net als bij de bus, moet je hier je hand opsteken, als je mee wilt. In dit geval op het eind van de steiger, maar er stond al een heel clubje te wachten. De kapitein was tevens de spreekstalmeester, en de sterke verhalen hingen natuurlijk van meligheid aan elkaar. Maar een goeie oefening in Aussie slang voor ons. Bij Noosa Heads uitgestapt, de winkelstraat verkend, en wat caches gezocht, die ons naar een paar mooie plekjes brachten. Zelfs een echte python gespot tussen cache 1 en cache 2. Daarbij ook nog een soort wadlopen gedaan, zoals je op de foto kunt zien was het toch iets dieper dan gedacht.(volgens Mart was zijn korte broek te lang). Via de kustwacht het wadlopen beëindigt en via het strand tussen de strekdammen weer naar Noosa Heads terug gewandeld. Bij de New Zeeland specialist een lekkere milkshake gedronken, dat was ook al weer even terug.

Toen weer op de boot, dit keer binnen, want de zon stond erg te branden, en we hebben geen hoedjes, zoals jullie trouwe lezers kunnen weten liggen die nog in de auto van Evert.

Uitgestapt in Tewantin, een schattig authentiek vissersplaatsje. Nog wat leuke souvenirs gekocht, de dollars vliegen in het rond, je bent hier maar 1 keer! En een cache gevonden, met een hele dikke spin, ik schrok me wezenloos!

Terug naar de boot, we waren maar net op tijd, en retour naar ons startpunt. Daarvandaan nog even groente voor vanavond gehaald, (spinazie, met een eitje erbij, speciaal voor de Kr. Gedachtig onze maaltijd in Kawana) en daarna weer even in de hete tobbe. Die was zelfs wat aan de hete kant, maar wel lekker ontspannend. Deze tobbe wordt verwarmd door een warmte pomp (Martin heeft het alweer bestudeerd en gemeld dat er tot 38 graden momenteel gepompt wordt).

Morgen gaan wij met een speciale markt bus die dus extra vroeg vertrekt uit Noosa Ville naar Eumundi daar hebben wij een Meet and Greet met Evert en Floris, die dan met ons nog even de bush ingaan per auto. Leuk! Hopelijk kunnen zij de weg vinden van Kawana Islands naar Eumundi.Oh Daar is Martin met de water likkers 48 in een pak dus dat is wel genoeg tot volgend jaar.

marja

gezellig dat rivierhoppen en sterkte verhalen horen erbij maar goed dat jullie dat een beetje begriijpen. leuk dat er overal wel een markt is dat vind ikzelf altijd het gezelligst want dan zie je de mensen zo als ze zijn en regionale produkten. nu eveline en martin heel veel plezier morgen met evert en floris . niet te lang de hot tub zitten anders verschrompelen jullie nog.